فواید حرکت شنا سوئدی

.

.

شنا سوئدی برای آنها که نمی‌توانند شنا سوئدی بروند

شنا سوئدی که بعنوان یکی از بهترین تمرینات در نظر گرفته می‌شود، تمام گروه‌های عضلانی اصلی در بالا تنه را هدف قرار می‌دهد. این حرکت، قفسه سینه، شانه‌ها و عضلات پشت بازو  (سه سر بازویی) را هدف می‌گیرد، در نتیجه بالا تنه‌ای قوی‌تر و محکم‌تر خواهید داشت. در واقع احتمالا شنا سوئدی، بیشتر از هر تمرین دیگری عضلات بدن را درگیر می‌کند. متاسفانه شنا سوئدی، یکی از سخت ترین تمرینات است، و افراد کمی می‌توانند آن را انجام دهند. بسیاری از افراد حتی یک بار هم نمی‌توانند شنا بروند. اجرای شنا سوئدی به روش درست، به تعادل و قدرت بالا تنه‌ی نسبتا زیادی نیاز دارد.

فواید شنا سوئدی

فواید حرکت شنا سوئدی , بدن را بطور موثر تقویت می‌کند

شنا سوئدی، تمام گروههای عضلانی در بالاتنه را تمرین می‌دهد، همه آنها را با هم بکار می‌گیرد تا به آن نواحی از بدن که تقویت کردنشان دشوار است، شکل دهد. شنا سوئدی، یک تمرین بالا تنه ایده آل برای افرادی است که سبک زندگی بسیار شلوغی دارند. و می‌تواند در زمانی کوتاه‌تر، بدن را بطور موثری تقویت کند.

.

فواید حرکت شنا سوئدی , تعادل عضلانی را افزایش می‌دهد

برخی از تمرینات، فشار بیش از حد روی سایر قسمتهای بدن وارد می‌کنند، مثلا دراز و نشست. درحالیکه دراز و نشست، گروه‌های اصلی عضلانی در ناحیه شکم را درگیر می‌کند، اما بر ستون فقرات شما فشار غیر ضروری وارد می‌کند که باعث درد و ناراحتی می‌شود. از سویی دیگر، شنا سوئدی به تقویت عضلات بالا تنه کمک می‌کند، بدون آنکه بر سایر قسمت‌های بدن فشار وارد کند. شنا سوئدی، یک روش بی خطر و موثر برای افزایش تعادل عضلانی و به حداقل رساندن آسیب دیدگی است.

فواید حرکت شنا سوئدی , شما می‌توانید آن را در خانه انجام دهید

شما برای متناسب شدن، مجبور نیستید به باشگاه بروید. تسلط بر تمرینات کلیدی که گروه‌های اصلی عضلانی در بدن را هدف می‌گیرد، برای قوی و باریک نگه داشتن بدن شما کافی است. انجام شنا سوئدی به تجهیزات سالن‌های بدنسازی نیاز ندارد و شما می‌توانید آن را در هر جای خانه انجام دهید.

.

شنا سوئدی برای افرادی که نمی‌توانند آن را انجام دهند

اگر فکر می‌کنید که شنا سوئدی، مخصوص افراد بسیار متناسبی است، که به سلامتی‌شان اهمیت می‌دهند، دوباره فکر کنید. انواع خاصی از شنا سوئدی اصلاح شده، می‌تواند به شما کمک کند بدون اجرای وضعیت شنای معمولی، روی عضلات بالا تنه‌تان کار کنید.

فواید حرکت شنا سوئدی , شنا سوئدی روی دیوار

شنا سوئدی روی دیوار برای افرادی که نمی‌توانند حتی یک شنا سوئدی انجام دهند، عالی است. شنا سوئدی روی دیوار، بسیار آسان است، و حتی یک خانم باردار نیز می‌تواند آن را انجام دهد! برای انجام شنا سوئدی روی دیوار، با فاصله حداقل دو پا مقابل دیوار بایستید. دستهایتان را روی دیوار قرار دهید. به جلو خم شوید و آرنج‌هایتان را خم کنید اما انگشتانتان را به سمت بالا نگه دارید. به آرامی به دیوار نزدیک شوید تا بینی‌تان تقریبا با دیوار تماس پیدا کند. خودتان را به عقب هل دهید و تکرار کنید. اگر عقب کشیدن خودتان با هر بار جلو آمدن برایتان دشوار است، موقعیتتان را تغییر دهید و طوری بایستید که بجای دو پا، به فاصله یک پا و نیم از دیوار بایستید.

فواید حرکت شنا سوئدی , شنا سوئدی دخترانه

هیچ چیز دخترانه‌ای در مورد شنا سوئدی دخترانه وجود ندارد! اما انجام آن در مقایسه با شنا سوئدی معمولی، بسیار آسان‌تر است. روی یک زیر انداز، روی شکم دراز بکشید. زانوهایتان را طوری خم کنید که ساق پاهایتان در زاویه ۹۰ درجه با رانتان قرار بگیرد. به آرامی و تا جایی که می‌توانید پایین بیایید و سپس به بالا برگردید. نیروی این حرکت را بر بالا تنه متمرکز کنید.

.

فواید حرکت شنا سوئدی , شنا سوئدی شیب دار

شنا سوئدی شیب دار، شبیه شنا سوئدی دخترانه است، اما بجای خم کردن زانوهایتان، شما از یک شیب برای تسهیل حرکت استفاده می‌کنید. برای انجام شنا سوئدی شیب دار، دست‌هایتان را روی یک نیمکت قرار دهید. اگر این حرکت را در خانه انجام می‌دهید، یک صندلی یا تخت نیز مانند یک شیب عمل می‌کند. بدنتان را صاف کنید و به آرامی خودتان را به سمت نیمکت پایین بیاورید. تا جایی که می‌توانید خودتان را به سمت پایین بکشید و سپس به بالا برگردید.

فواید حرکت شنا سوئدی , شنا سوئدی شیب دار معکوس

اگر شما بر شنا سوئدی دخترانه و روی دیوار، کاملا مسلط شده‌اید، ممکن است این تکنیک به شما چالشی دهد که برای شکل دادن به بالا تنه‌تان به آن نیاز دارید! بر خلاف شنا سوئدی شیب دار که در آن بالا تنه در سطحی بالاتر از سطح پاها قرار می‌گیرد، در شنا سوئدی شیب دار معکوس، پا باید در ارتفاع قرار گیرد. اول از همه، برای انجام این حرکت به یک سکوی بلند نیاز دارید. یک چهار پایه کوچک برای اینکار مناسب است. بدنتان را تا جایی که می‌توانید پایین بیاورید و سپس بازوهایتان را صاف کنید وبه بالا برگردید.

اسلیمینگ قرمز

.

.

اسلیمینگ قرمز نسخه سوم کپسول های لاغری شرکت Horun است که با مدل آبی و سبز متفاوت است. تفاوت اسلیمینگ قرمز با مدل های دیگر ترکیب مختلف محتویات کپسول های 2 قوطی آن است. اسلیمینگ قرمز هم 50 عدد کپسول دارد اما باید در روز 2 عدد مصرف شود.

 

بسته شماره 1 » Appetite Reducer  این بسته مقدمه افزایش چربی سوزی در بدن است و باید از این قوطی یک عدد بصورت ناشتا استفاده شود ، چون بدن نیاز به دستور افزایش متابولیسم در طول روز دارد تا آن را تا ساعات پایانی روز ادامه دهد.

بسته شماره 2 » Fat Burner این بسته برای بالا بردن چربی سوزی بعد از ساعت کم شدن متابولیسم بدن است که تقریباً بین ساعت 4 تا 5 است به همین دلیل بهتر است از این قوطی در ساعتی بین 4 و 5 استفاده کنید تا متابولیسم بدن شما افزایش یابد .

.


بر خلاف اشتباه رایجی که در بین طرفداران اسلیمینگ در ایران جا افتاده است ، اسلیمینگ قرمز نیاز به ورزش ندارد .

 

ویژگی های اسلیمینگ قرمز :

* دارای ال کارنیتین برای افزایش روند چربی سوزی

* تعداد 50 عدد کپسول

* دوره مصرف 25 روزه

* تاثیر بسیار خوب در افزایش متابولیسم بدن

* سرعت تاثیر گذاری بیشتر در مقابل ندل آبی و سبز

* دارای پلمپ مخصوص

.


جهت سفارش و مشاوره تخصصی با شماره تلگرام زیر در ارتباط باشین:

09125757208

قرص لاغری ریداکتیل

.

.

قرص لاغری Reductil ریداکتیل
 ضد اشتها قوی

محصول کشور آلمان

تعداد: 28 کپسول

1)قرص لاغری ریداکتیل برای افرادی که استرس و اضطراب در پور خوری آنها تاثیر بالای دارد گزینه عالی میباشد.


2)در کاهش وزن افرادی که قادر به گرفتن رژیم های غذایی کم کالری و ورزش نیستند بسیار موثر می باشد.


3)ریداکتیل باعث میشه با مصرف کم غذا بهترین احساس رو داشته باشید و سریعتر حس سیری کنید


ریداکتیل قرصی ضداشتها یا کم کننده اشتها می باشد که علاقه به خوردن را کاهش می دهد.

مکانیسم عملکرد این دارو مهار کننده باز جذب مونوآمینها و کاهش میزان اشتها به خوردن غذا و در نتیجه کاهش وزن می باشد.

.

جهت سفارش و مشاوره تخصصی با شماره تلگرام زیر در ارتباط باشین:

09125757208

اسلیمینگ طلایی

.

.

اسلیمینگ ادونسد طلایی با فنّاوری مدرن ساخته‌شده است و از عصاره گیاهان در حال رشد در یونان گرفته‌شده است
کپسول لاغری اسلیمینگ ادونسد برای لاغری و زیبایی مؤثر است و برای هزاران سال مورداستفاده قرارگرفته شده است.
کپسول لاغری اسلیمینگ طلایی یکی از بهترین چربی سوزها و کاهش‌دهنده وزن افراد است.این کپسول لاغری دارای ترکیباتی کاملاً گیاهی بوده و در ساختار آن همانند چربی سوزهای دیگر هیچ‌گونه مواد مخدر(افدرین) به کار نرفته,این ویژگی باعث شده این چربی سوز در سطح جهانی محبوبیت خاصی پیدا کند و در ایران نیز چند سالی هست که به شهرت کافی رسیده است.این چربی سوز با تأثیری که بر اشتها می‌گذارد مناسب افرادی هست که اضافه‌وزن دارند و در طول روزبه هر نحوی قادر به فعالیت ورزشی نمی‌باشند و اگر به‌صورت درست و همراه با رژیم غذایی استفاده شود تأثیر زیادی در کاهش وزن افراد دارد.
متأسفانه به دلیل محبوبیت و تأثیرگذاری زیاد این کپسول در چربی سوزی ،،، افراد سودجو و همچنین بعضی شرکت‌ها شروع به زدن نمونه تقلبی این محصول نموده‌اند و باید گفت که این نمونه‌ها حدود ۹۰% از محصولات داخل بازار را شامل می‌شود ,این مجموعه برای اطمینان خاطر مشتریان این محصول را به‌طور مستقیم وارد می‌کند و به شما این تضمین را می‌دهد که محصول خریداری‌شده از نمونه اصلی بوده و ازلحاظ کیفیت و قیمت در بازار تک است.

.

جهت سفارش و مشاوره تخصصی با شماره تلگرام زیر در ارتباط باشین:

09125757208

پوست

.

.

تمام مرکبات بخصوص لیمو، برای درمان لکه های تیره، لکه های سن و کک و مک فوق العاده مفید هستند. فقط کافی است که آب لیموی تازه را بر روی هر منطقه آسیب دیده، قرار دهید تا به پوستی صاف، انعطاف پذیر و بی عیب و نقص دست یابید. در طی زمان، شاهد کاهش لکه های تیره خواهید بود. اسید سیتریک موجود در لیمو، به روشن کنندگی و سفید کنندگی پوست کمک می کند. در اینجا به کاربردهای زیبایی لیمو اشاره خواهیم کرد:

1- آب لیمو، برای درمان آکنه:

برای درمان آکنه، کمی آب لیموی تازه را با آب رقیق کرده و به کمک یک پد پنبه ای، آن را بر ناحیه آسیب دیده قرار دهید. پس از 15 دقیقه پوست خود را با آب سرد بشویید. استفاده منظم از آب لیمو برای بهبود آکنه بسیار مفید می باشد.

علاوه بر این، می توانید روزانه یک لیوان آب لیموی تازه بنوشید تا سیستم داخلی بدن خود را پاکسازی نمایید. با این کار پوستی درخشان و بدون آکنه خواهید داشت. به منظور تهیه این نوشیدنی مفید، 3 قاشق غذاخوری آب لیمو را به یک لیوان آب ولرم اضافه نمایید. می توانید کمی عسل نیز به آن بیافزایید.

2- آب لیمو، سفید کننده پوست:

اسید سیتریک موجود در آب لیمو، به عنوان یک ماده سفید کننده طبیعی شناخته شده است. خواص سفید کنندگی آن موجب روشنی رنگ پوست می گردد.

2 قاشق غذاخوری آب لیمو را با 3 قاشق غذاخوری آب ترکیب نمایید و آن را بر تمام پوست صورت و گردن خود بمالید. پس از 30 دقیقه پوست خود را بشویید. به منظور دستیابی به نتیجه هرچه بهتر و سریعتر، روزانه این عمل را تکرار کنید. برای کاهش هرگونه تحریک پوستی، می توانید یک قاشق غذاخوری عسل نیز به این ترکیب، بیافزایید.

3- لیمو، از بین برنده جوش:

لیمو یکی از بهترین داروهای شناخته شده جوش و کم رنگ کردن اثر آن بر روی پوست صورت می باشد. بدین منظور، فقط کافیست که پوست خارجی لیمو را بر روی پوست بمالید و اجازه دهید 10 دقیقه روی پوست شما بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید. با تکرار این عمل، در طی چند روز شاهد تغییرات خواهید بود.

4- لیمو، از بین برنده جوش های سرسیاه:

استفاده مستقیم از آب لیموی تازه بر روی جوش های سرسیاه، در از بین بردن آنها بسیار مفید می باشد. اسید سیتریک موجود در لیمو، میزان چربی را کاهش می دهد که مسبب ایجاد جوش های سرسیاه می باشد.

5- لیمو، بهبود دهنده تیرگی های پوست آرنج:

پوست لیمو را بر تیرگی های پوست آرنج قرار دهید. این عمل موجب کاهش و بهبود لکه های تیره پوست آرنج می گردد.

6- لیمو، تقویت کننده مفاصل انگشتان:

آب لیموی تازه را در یک ظرف بزرگ بریزید و سپس انگشتان دست خود را در آن قرار دهید. با این کار، مواد معدنی به مفاصل شما می رسد. سعی نمایید این عمل را قبل از خواب انجام دهید. آب لیمو باعث افزایش پروتئین و کراتین در مفاصل شده و باعث قوی تر شدن و سلامت آنها می گردد.

7- ماسک ضد چروک با آب لیمو:

یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق چای خوری آب لیمو مخلوط کرده و سپس چند قطره روغن بادام به آن اضافه کنید. آنها را خوب با هم مخلوط کرده و سپس این ماسک ضد چروک را بر پوست صورت و گردن خود قرار دهید.

8- ماسک مرطوب کننده پوست با آب لیمو:

عسل، عصاره آب لیمو و روغن زیتون را به میزان مساوی با هم مخلوط کنید. این ماسک، مناسب پوست های خشک می باشد. با استفاده از این ماسک عالی، پوستی انعطاف پذیر و مرطوب داشته باشید.

9- لایه برداری با آب لیمو:

نصف یک لیمو را آب گرفته و با 2 قاشق غذاخوری شکر مخلوط نمایید. این ترکیب را مانند یک لایه بردار استفاده کنید. این لایه بردار و اسکراب عالی، لکه ها و تیرگی های پوست را از بین می برد و به شما پوستی صاف و نرم می بخشد.

10- ماسک درخشان کننده پوست با آب لیمو:

یک قاشق غذاخوری آب لیمو را با یک سفیده تخم مرغ و آب انگور مخلوط نمایید. این ماسک باعث نرمی و درخشش پوست شما می گردد.

خواص شوید

.

.

شوید دارای اثراتی چون:

.

1)نیرودهنده

.

2)مقوی

.

3)معده

.

4)ضد نفخ

.

5)ضد تشنج بوده

.

6)در طب سنتی جایگاه ویژه ای دارد.

.

.

جهت مشاوره تخصصی با شماره تلگرام زیر در ارتباط باشین:

09125757208

حین تمرین

.

.

حین تمرین ورزشی حدقل هر 10_15 دقیقه یک بار نصف لیوان آب بنوشید.

1)دفع سموم و مواد زائد

2)رسیدن املاح،ویتامین به ماهیچه ها

3)بهبود کیفیت تمرین و بدن

4)سلامت کلیه ها و مثانه

5)افزایش انرژی


.

.

جهت سفارش و مشاوره تخصصی با شماره تلگرام زیر در ارتباط باشین:

09125757208

خاصیت روغن زیتون

.

.

روغن زیتون چیست؟

روغن زیتون نوعی چربی است که از فشردن میوه ی درخت Olea europaea به دست می آید و از آن در لوازم آرایشی، دارو و پخت و پز استفاده می شود.

انواع رغن زیتون

روغن زیتون فوق بکر یا فرا بکر (Extra virgin)

از اولین مرحله پرس کردن زیتون پس از برداشت محصول بدست می آید. این نوع روغن زیتون شفاف است و طعم قوی دارد. در تولید این روغن زیتون از گرما و یا مواد شیمیایی استفاده نمی شود؛ بنابراین سالم ترین و پرفایده ترین نوع روغن زیتون است.

روغن زیتون خالص یا بکر (virgin)

نوع دیگری از روغن زیتون است که در تهیه آن نیز از گرما یا مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود. ولی درجه اسیدی بودن این نوع بیشتر است و از پرس کردن زیتون در مرحله نخست تهیه نمی‌شود.

روغن زیتون معمولی

در مرحله سوم پرس کردن زیتون و با کمک فرایندهای شیمیایی و گرمایی بدست می‌آید.

روغن زیتون خالص یا تصفیه شده

روغن زیتون خالص ترکیبی از روغن زیتون باکره و روغن زیتون است که تصفیه شده اند.

فواید روغن زیتون برای موی سر

1. درمان شوره سر

2 تا 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با آب یک لیموترش را ترکیب کنید و بر روی پوست سر ماساژ دهید، اجازه دهید که 20 دقیقه بر روی مو بماند و سپس با شامپو بشویید.

از این درمان هر روز هفته استفاده کنید.

2. حفظ رطوبت مو

در زمستان موها خشک می شوند و بیشتر در معرض شکنندگی قرار می گیرند، روغن زیتون می تواند رطوبت موها را حفظ کند. کمی روغن زیتون را بر روی انگشتان خود بمالید و آن را بر روی موها ماساژ دهید.

3. نرم کننده موهای سر

روغن زیتون حاوی مقادیر بالای ویتامین های آ، ای و آنتی اکسیدان می باشد که باعث می شود که موها نرم و شفاف شوند.

خواص روغن زیتون برای پوست صورت و بدن

4. مرطوب کننده پوست

این روغن دارای مقدار زیادی ویتامین ای و آنتی اکسیدان است که پوست را در برابر عوامل خارجی مانند نور خورشید و باد محافظت می کند. روغن زیتون برای انواع پوست مناسب می باشد.

روش استفاده

کمی پوست دست و صورت خود را مرطوب کنید و یک قاشق روغن زیتون را به آرامی بر روی آن ماساژ دهید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

توجه داشته باشید که روغن زیتون ممکن است کمی پوست را تیره کند.

توجه: اگر پوست خشکی دارید، قبل از رفتن به رختخواب روغن را روی دست و صورت خود بمالید و بگذارید یک شب بماند و صبح با آب گرم بشویید.

5. درمان جوش صورت

ویتامین های موجود در روغن زیتون می تواند به درمان جوش صورت کمک کند.

جای جوش می تواند به رنگ های قهوه ای، صورتی یا قرمز باشد، خوشبختانه با استفاده از روغن زیتون می توان لکه های ناشی از جای جوش را به راحتی از ین برد.

روش استفاده

1- هر شب مقداری روغن زیتون را به آرامی بر روی جای جوش ها به صورت دایره ای ماساژ دهید پس از چهار تا پنج دقیقه ماساژ، اجازه دهید روغن پنج دقیقه دیگر روی پوست صورت بماند. حالا یک یک کاسه آب داغ را آماده کنید و 10 دقیقه بر روی آن بخور بدهید پس از آن عرق صورت را پاک کنید این کار جای جوش را پس از مدتی از بین می برد.

2- یک قاشق چایخوری روغن زیتون را با یک قاشق چایخوری سودا ترکیب کنید و مخلوط را به صورت دایره ای بر روی جای جوش ها بمالید. پس از دو تا سه دقیقه مخلوط را با یک حوله ی گرم و مرطوب پاک کنید.

3- پنج قطره روغن زیتون و سه قطره روغن درخت چای را با هم ترکیب کنید و به آرامی بر روی جای جوش ها بمالید.

6. پاک کننده ی آرایش

روغن زیتون یک پاک کننده ی آرایش نسبتا ارزان است که بدون آسیب رساندن به پوست عمل می کند.

روش استفاده

1/3 فنجان ماست را با 1/4 فنجان عسل و 2 قاشق چای خوری روغن زیتون ترکیب کنید. با پنبه از مخلوط بردارید و بر روی آرایش صورت بمالید تا آرایش را پاک کند.

شما همچنین می توانید پد پنبه را به روغن زیتون آغشته کنید و از آن برای پاک کردن آرایش چشم خود استفاده کنید.

7. ضد چروک

برای اینکه چروک پوست صورت را کاهش دهید می توانید از روغن زیتون استفاده کنید.

روش استفاده

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو و یک قاشق نمک دریا ترکیب کنید و ترکیب را در مناطقی از پوست که خشک و خشن و چروک شده اند بمالید.

8. درمان آفتاب سوختگی

روغن زیتون دارای ترکیبات پلی فنول است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و می تواند به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی مورد استفاده قرار گیرد.

نکته ی جالب توجه اینکه روغن زیتون به درمان آفتاب سوختگی که ناشی از واکنش رادیکال های آزاد و اکسیژن است، کمک می کند.

9. اسکراب لب طبیعی

روغن زیتون خشکی لب را درمان می کند.

روش استفاده

شکر قهوه ای قهوه ای، چند قطره روغن زیتون و آب یک تکه لیمو ترش را با هم ترکیب کرده و بر روی لب ها بمالید. پنج دقیقه بعد پاک کنید و با آب بشویید.

10. درمان خشکی و پینه های کف پا

اگر پاشنه های ترک خورده دارید بهتر است برای درمان آن روغن زیتون را امتحان کنید. پاشنه های خود را با استفاده از آب لیمو تمیز کنید و روغن زیتون را به خوبی برای رطوبت رسانی بر روی آن بمالید، سپس جوراب بپوشید و بگذارید یک شب بر روی پا بماند.

11. درمان سیاهی دور چشم

اگر هر شب دور چشم خود را با روغن زیتون برای چند دقیقه ماساژ دهید و سپس با دستمال مرطوب پاک کنید پس از مدتی تیرگی دوره چشم شما درمان می شود. علاوه بر این چروک های دور چشم هم کاهش پیدا می کنند.

خواص مالشی روغن زیتون

روغن زیتون به مدت چندین هزار سال است که در کشورهای مدیترانه مورد استفاده قرار می گیرد. روغن زیتون را علاوه بر استفاده برای پخت و پز و سالاد می توان برای ماساژ بدن استفاده کرد.

12. درمان خشکی پوست

ماساژ روزانه پوست بدن با روغن زیتون یک راه عالی برای مبارزه با خشکی و پوسته پوسته شدن پوست می باشد. یک کپسول ویتامین ای را به 1/2 فنجان روغن زیتون اضافه کنید و با استفاده از حرکات دایره ای بر روی پوست بدن ماساژ دهید.

13. مسکن درد

 ماساژ بدن با روغن زیتون باعث کاهش تورم، درد و اسپاسم عضلانی می شود. شما می توانید 1/2 فنجان روغن زیتون فرا بکر را بر روی منطقه ی مورد نظر ماساژ دهید.

14. ماساژ سر

ماساژ سر با روغن زیتون علاوه بر درمان شوره سر باعث می شود که موهایی سالم و شفاف تر داشته باشید. 1/2 فنجان روغن زیتون فوق بکر را با 5 قطره اسانس اسطوخدوس یا گل رز ترکیب کنید و به آرامی بر روی پوست سر ماساژ دهید، پس از 10 دقیقه موها را با شامپو بشویید.

خواص دارویی و درمانی روغن زیتون

در طول 50 سال گذشته مطالعات زیادی بر روی روغن زیتون انجام شده است، نتایج این تحقیقات نشان می دهد که مصرف روغن زیتون خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، فشارخون بالا، سکته مغزی و هایپرلیپیدمی (سطح کلسترول و تری گلیسیرید بالا ) را کاهش می دهد. برخی از افراد از روغن زیتونبرای درمان یبوست ،دیابت و بیماری کیسه صفرا نیز استفاده می کنند.

15. بیماری های قلبی و عروقی

تحقیقات نشان داده که مصرف روغن زیتون خطر ابتلا به بیماری های قلبی و مرگ زودرس ناشی از آن را کاهش می دهد.

16. سکته

تحقیقات نشان داده افراد سالمندی که به طور مرتب روغن زیتون را برای پخت و پز و سالاد استفاده می کنند خطر سکته مغزی در آن ها 41٪ کمتر از کسانی است که روغن زیتون مصرف نمی کنند.

سکته در افراد مسن رایج است و روغن زیتون یک راه ارزان وبرای پیشگیری از آن است.

17. درمان افسردگی

بر اساس یک تحقیق انجام شده در دانشگاه پاریس پالماس د گرن کناریا در اسپانیا روغن زیتون که دارای چربی های غیر اشباع می باشد می تواند خطر ابتلا به افسردگی  را کاهش دهد.

18. کاهش وزن

خوردن روزانه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون می تواند به کاهش وزن کمک کند، این اثرات به علت قدرت جاذب اسید چرب موجود در روغن زیتون یعنی اولئیک اسید باشد که باعث کاهش اشتها در افراد می شود.

اما توجه داشته باشید که خوردن بیش از یک قاشق روغن زیتون در روز علاوه بر اینکه کالری مصرفی را افزایش می دهد می تواند منجر به اسهال شود.

19. سرطان سینه

تحقیقات نشان داده که روغن زیتون می تواند با اثر بر روی سلول های سرطان سینه  آن ها را از بین ببرد و به درمان سرطان کمک کند.

20. کلسترول خون

مطالعات در دانشگاهی در ژاپن نشان داده که روغن زیتون با کاهش غلظت کلسترول LDL و افزایش کلسترول HDL کلسترول بالای خون را کاهش می دهد.

21. آلزایمر

تحقیقات نشان داده که میزان ابتلا به بیماری آلزایمر در کشورهای مدیترانه ای که مصرف بالای روغن زیتون دارند پایین تر از کشور های دیگر است.

22. پانکراتیت حاد

محققان دانشگاه گرانادا در اسپانیا نشان دادند که اجزای روغن زیتون می توانند از پانکراتیت حاد جلوگیری کنند.

33. کبد

تحقیقات محققان در دانشگاه مون سستر تونس و دانشگاه شاه سعود عربستان سعودی نشان می دهد که روغن زیتون از استرس اکسیداتیو کبد جلوگیری می کند.

24. کولیت روده

کولیت بیماری ای است که سبب التهاب روده بزرگ می شود. دانشمندان می گویند مصرف بیشتر روغن زیتون می تواند به درمان کولیت اولسراتیو کمک کند.

25. خستگی مزمن

محققان می گویند که روغن زیتون انرژی را افزایش می دهد بنابراین برای درمان افراد مبتلا به خستگی مزمن بسیار مفید می باشد.

26. دوران بارداری

تحقیقات نشان داده که رشد نوزادانی که مادران آن ها در دوران بارداری  از روغن زیتون استفاده کرده اند بهتر است.

27. شیردهی

ویتامین ای موجود در روغن زیتون علاوه بر اینکه به رشد نوزاد کمک می کند باعث افزایش شیر در مادر می شود.

روغن زیتون نه تنها اسیدهای چرب ضروری لازم برای رشد نوزاد را فراهم می کند بلکه نسبت اسید لینولئیک به اسید لینولنیک (اسید های چرب ضروری) آن شبیه شیر مادر است.

خانم بارداری باید برای مصرف هرگونه مواد غذایی حتما با پزشک خود مشورت نمایند.

عوارض و مضرات مصرفن روغن زیتون

استفاده از روغن زیتون در غذاها ممکن است باعث آلرژی در بعضی افراد شود. کودکان، خانم های باردار و افرادی که فشار خون بالا و دیابت دارند نباید بدون مشورت با پزشک خود از روغن زیتون در غذاها استفاده کنند.

خوردن روغن زیتون ناشتا چه فوایدی دارد؟

اگر شما یک قاشق غذاخوری روغن زیتون فرا بکر را با آب یک لیموترش و یک قاشق چای خوری عسل و یک لیوان آب گرم ترکیب کنید و 3 تا 4 هفته صبح ناشتا بنوشید علاوه بر کمک به کاهش وزن و پاکسازی دستگاه گوارش می تواند باعث درمان سلولیت شود.

ارزش غذایی 100 گرم روغن زیتون

  • انرژی: 3،701 کیلوگرم
  • کربوهیدرات: 0 گرم
  • چربی: 100 گرم
  • چربی امگا 3 و امگا 6: 3.5 تا 21 گرم
  • پروتئین: 0 گرم
  • ویتامین ای: 14 میلیگرم
  • ویتامین کا: 62 میکروگرم