غذاهای تقویت کننده جنسی

.

.

داشتن رابطه جنسی با نشاط برای هر زوجی بهترین ایده‌آل زناشویی است.

به گزارش آلامتو به نقل از برترین ها؛ راز شما تنها با دریافت مواد غذایی حیاتی می تواند به وظایف خود به خوبی عمل کند و در خدمت شما و خواسته هایتان باشد. اشتباه نکنید، منظور من تنها خوردن نیست. هیچ رژیم غذایی ای نمی تواند تمام مواد مغذی موردنیازتان را به شما برساند.

اگر رژیم غذایی فقیر و کم ارزشی داشته باشید، به عنوان مثال اگر هر روز غذاهای چرب، شیرین، پرنمک و فاقد مواد غذایی پرارزش چون سبزیجات می خورید، نمی توانید از جسمتان انتظار چندانی داشته باشید.

فعالیت جنسی سالم نیز در گرو داشتن جسم و روح سالم است.

در این مقاله 9 ماده غذایی را به شما معرفی می کنیم که علاوه بر اینکه مصرف آنها تضمین کننده سلامتی شماست، برای داشتن یک فعالیت جنسی سالم نیز مفید خواهد بود.

1.کرفس

شاید باورتان نشود اما این سبزی یکی از بهترین خوردنی ها جهت تقویت قوای جنسی است. زیرا مملو از آندروژن می باشد. آندروژن هورمونی است که در بدن ترشح می شود و در فعالیت جنسی نقش دارد. بهتر است کرفس را خام میل کنید.

2.موز

موز حاوی آنزیم بروملین (Bromelain) است. دانشمندان معتقدند این آنزیم می تواند ناتوانی جنسی را در مردان درمان کند. علاوه بر این موز مقدار زیادی پتاسیم و انواع ویتامین B چون ریبوفلاوین در خود دارد که به بالارفتن میزان انرژی در بدن کمک می کند.

3.بادام

بادام منبعی غنی از اسیدهای چرب ضروری است. درواقع اسیدهای چرب ضروری، ماده اصلی برای ساخته شدن هورمون های مردانه اند. علاوه بر این بوی بادام، یک رایحه آرامش بخش است که می تواند در کاهش استرس موثر باشد. بهتر است بادام را بونداده و بدون نمک و شکر میل کنید.

4.انبه، هلو و توت فرنگی

منابعی غنی از ویتامین C می باشند و به بالارفتن میزان انرژی کمک می کند.

5.تخم مرغ

سرشار از ویتامین B6 و B5 است. این دو نوع ویتامین به تعادل هورمونی در بدن کمک می کنند و با اثرات مضر استرس مقابله می کنند. در طب سنتی توصیه شده است برای بالارفتن توانایی جنسی، تخم مرغ را درست قبل از فعالیت جنسی میل کنید.

6.سیر

گرچه به دلیل بوی ناخوشایند سیر، ناچارید پس از خوردن آن برای مدت ها برگ نعنا در دهان بجوید اما فواید سیر به زحمتش می ارزد. این ماده غذایی یکی از بهترین و مفیدترین مواد غذایی برای بالابردن قوای جنسی است.

7.جگر

یک منبع فوق العاده از گلوتامین (نوعی سوخت سلولی) است که می تواند کارایی دستگاه ایمنی بدن را بهبود بخشد. اگر تنها مقدار کمی جگر به رژیم غذایی خود بیفزایید، از انرژی بالایی برخوردار خواهید بود.

8.انجیر

مملو از اسیدهای آمینه است. در طب سنتی از این ماده به عنوان تقویت کننده قوای جنسی نام برده شده است.

9.شکلات

شکلات حاوی تئوبرومین (Theobromine)، نوعی آلکالوئید است که بسیار شبیه به کافئین می باشد و اثری نشاط آور دارد. علاوه بر این، فنیل اتیلامین (Phenylethylamin) دارد که گمان می رود در انسان حس خوشایندی به وجود می آورد. شکلات سیاه و بدون افزودنی، مقدار زیادی آنتی اکسیدان در خود دارد که علاوه بر اینکه برای سلامتی کلی بدن بسیار مفید است، نیروی جنسی زیادی را نیز در افراد به وجود می آورد.

 

 

 

برای کاهش بوی بدن چه بخوریم؟

.

.

چطوری از شر بوی بد دهان و بدن خلاص شویم؟

در ادامه با 7 خوراکی که میتواند بوی بد دهان و بدن را کاهش دهد آشنا خواهید شد.

آیا می دانستید که بوی بدن هر فرد منحصر به خود اوست و از طریق غدد عرق خارج می شود؟ به گفته محققان آمریکایی، بوی بدن هر انسانی منحصر به خود اوست و به طور کلی وضعیت جسمی و میزان رعایت بهداشت شخصی، نقش عمده ای در نوع بو دارد. البته بوی زیر بغل با توجه به غذاهای خاصی که می خوریم، تغییر می کند.

در ادامه مطلب به راه های طبیعی برای مقابله با بوی بدن اشاره می کنیم:

1.مصرف آب

یکی از بهترین راه های رفع بوی بدن، مصرف فراوان آب سالم و خنک است. متخصصان سلامت، مصرف آب فراوان را برای دفع سموم بد بوی بدن از درون کبد، کولون و کلیه، توصیه می کنند. افزودن کمی آب لیمو به یک لیوان آب و مصرف آن اول صبح برای سم زدایی از دستگاه گوارش مفید است.

2.پروبیوتیک

ماست و کفیر منابع پروبیوتیک است؛ از طرفی مواد غذایی تخمیر شده مانند سرکه سیب، مانع از فعالیت باکتری های مضر می شود.

3.کلروفیل

کلروفیل را خنثی کننده طبیعی بوی بد بدن می دانند. سبزی هایی مانند گشنیز، جعفری، برگ های سبز دیگر و چای سبز خاصیت سم زدایی دارد. بنابراین مصرف مواد غذایی غنی از کلروفیل، درمان طبیعی برای رفع بوی بدن و دهان است.

4.سیر

اگر چه سیر بوی قوی دارد اما از بدن در برابر ویروس های متعدد و بیماری های باکتریایی که باعث بوی نامطبوع می شود، محافظت می کند.

مصرف سیر خطر بروز برخی از سرطان های سیستم گوارشی را کاهش می دهد. آلیسین نوعی فیتو کمیکال است که دارای خاصیت قوی آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی است.

5.از خوردن قند تصفیه شده بپرهیزید

متخصصان، بوی بد بدن (بوی دهان و عرق) را با میزان پایین باکتری های مفید ارتباط می دهند. نتایج سال ها تحقیق نشان می دهد افرادی که برنامه غذایی سرشار از قند تصفیه شده دارند و به طور مکرر از آنتی بیوتیک استفاده می کنند، از بوی نامطبوع بدن رنج می برند.

مصرف آنتی بیوتیک و قند تصفیه شده باعث کاهش باکتری های سالم روده می شود و قارچ ها زمینه رشد پیدا می کند. قارچ های Candida باعث بر هم خوردن تعادل باکتریایی می شود و در نتیجه بوی بد بدن ایجاد می شود.

6.روی

از روی به عنوان ماده اصلی در تهیه لوازم بهداشتی از جمله خمیر دندان و دئودورانت استفاده می شود. این ماده نقش اصلی در روند سم زدایی و تنظیم آن دارد. روی، خاصیت آنتی اکسیدانی دارد از این رو از سلول های بدن در مقابل آسیب رادیکال آزاد محافظت می کند. مصرف مکمل روی می تواند میزان ذخیره آن را در بدن بالا ببرد. خوردن غذاهای غنی از روی مانند مغز میوه، تخمه کدو و غذای دریایی باعث خوشبو شدن بدن می شود.

7.منگنز

این ماده طبیعی که معمولاً در برنامه غذایی چندان به آن اهمیت داده نمی شود، نقش مهمی در عملکرد مختلف بدن از جمله حفظ حافظه، کنترل و رفع بوی نامطبوع بدن دارد. مواد غذایی سرشار از منگنز شامل برگ های سبز پررنگ، ماهی، لوبیا، آواکادو، موز، مغز میوه، غلات سبوس دار و شکلات تلخ است.

در سال ۱۹۲۸ یک پروفسور جراح فرانسوی دریافت که بوی نامطبوع بدن (عرق یا دهان) با مصرف مکمل های این ماده از بین می رود. این ماده مانند یک دئودورانت طبیعی عمل می کند و فلورطبیعی روده را افزایش می دهد در نتیجه بوی بد دهان و بدن از بین می رود.

 

 

تخمه هندوانه چه خاصیتی دارد؟

.

.

ممکن است این افسانه را شنیده باشید که بلعیدن تخمه های هنداونه می تواند باعث رشد این میوه بزرگ در داخل شکم شود.  همانطور که می دانید تخمه هندوانه مزایای زیادی برای بدن دارد. به جای اینکه آن را دور بیندازید می توانید از مزایایش استفاده کنید. بعد از اینکه هندوانه را خوردید، تخم آن را خارج کنید، بشویید و اجازه دهید خشک شود.  حالا آن را در اختیار اعضای خانواده قرار دهید تا از طعم و مزایای موجود لذت ببرند. تنها یک هشتم پیمانه از تخم هنداونه 10 گرم پروتئین وارد بدن می کند. این تخمه هامواد مغذی بسیار زیادی دارند.شما می توانید به عنوان یک میان وعده خوشمزه از این مواد استفاده کنید.

تخمه هنداونه دارای پروتئین، ویتامین B، منیزیم، اسیدهای چرب تک غیر اشباع و چند غیر اشباع است و می تواند سطح کلسترول، التهاب و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته را کاهش دهد.  طعم تخمه هنداونه بسیار شبیه تخمه آفتابگردان بوده اما کمی حجیم و ضخیم است. شما می توانید این تخمه ها را در سالاد به کار ببرید و آن هارا با سایر موارد ترکیب کنید یا بدون هیچ گونه تغییری میل نمایید. اگر دوست ندارید تخمه هندوانه را در منزل تهیه کنید، می توانید آن ها را به صورت آماده تهیه نمایید.