ورزش نکردن، عاملی برای کاهش طول عمر

.

.

ورزش کردن یکی از مهم ترین مواردی است که می تواند قوای جسمی افراد را تقویت کند و در نتیجه باعث شود فرد از بیماری ها در امان باشد و طول عمر بیشتری داشته باشد. مطالعاتی انجام شده که نشان می دهد حتی در صورتی که احساس کنیم آمادگی جسمانی پایینی داریم و یا در ورزش تنبلی می‌کنیم می‌تواند طول عمر را کاهش دهد.

در سال ۲۰۰۷ مطالعاتی انجام شد که در آن تعدادی زن ورزشکار مورد بررسی قرار گرفتند. این زنان از ورزش خود رضایت نداشتند و تصور می کردند که فعالیت آن‌ها تاثیرگذار نیست. چند جلسه با آن‌ها صحبت شد و به آن‌ها گفته شد که ورزش که می‌کنند بسیار موثر است. بعد از یک  ماه فشار خون و میزان چربی بدن این افراد شرایط بسیار بهتری پیدا کرد.

در ادامه این تحقیقات اخیراً در دانشگاه استنفورد تفکر منفی درباره ورزش نکردن و تنبلی کردن در ورزش بررسی شد.

بررسی‌ها نشان داد افرادی که تصور می‌کنند آمادگی جسمانی کمتری نسبت به دیگران دارند طول عمر کمتری خواهند داشت.

افرادی که تصور می‌کنند به اندازه کافی فعالیت مفید ندارند ۷۱ درصد بیشتر  احتمال مرگ دارند.

افرادی که تصور می‌کنند فعالیت بی‌فایده‌ای دارند احتمال دارد که بعد از مدتی ورزش را کنار بگذارند و در طول زمان کمتر فعالیت کنند.


مدیر این تحقیقات معتقد است که تصور ما درباره میزان ورزش کردن‌مان به اندازه خود ورزش کردن تاثیرگذار است.

مدیر این تحقیقات می‌گوید اگر به دیگران مرتباً بگوید که فعالیت آن‌ها کم است و نیاز به فعالیت دارند، شما در واقع برای آن‌ها مشکل بیشتری ایجاد می کنید و باعث مرگ زودرس آن‌ها می‌شوید. انگیزه ایجاد کردن برای ورزش در دیگران مفید است اما نباید با ایجاد ترس و نگرانی همراه باشد. اینکه چه میزان ورزش کافی است به خود فرد بستگی دارد. اگر همیشه تصور می‌کنید ورزشی که انجام می‌دهید کافی نیست براش ما مشکل‌ساز خواهد بود.

مزایا و عوارض قرص لاغری بلوبری

امروز میخوایم راجع به یه نوع میوه صحبت کنیم که کمتر فرد ایرانی آن را می شناسد،ولی خوب خواص اعجاب انگیزش اینقدر زیاد هست که شناخت آن لازم و ضروری است.

شاید روزی کشت و برداشت اون هم توی ایران رواج پیدا کنه و از همه مهمتر نام فارسی بهش اختصاص داده بشه.

اسم لاتین این میوه بلوبری است. بلوبری نوعی گیاه گلدار با میوه ای توت مانند به رنگ ابی تیره یا بنفش است. این میوه بومی شمال امریکا می باشد.  همان طور که در تصویر می بینید گل های این گیاه به صورت توپی، سفید رنگ و صورتی رنگ پریده یا قرمزمی باشد.

 طعم میوه های این گیاه شیرین می باشد.بوته های آن می تواند میوه از ماه می تا ماه ژوئن (به مدت یک ماه )می باشد که البته مدت میوه داری این گیاه را می توان تغییر داد.

 واین تحت تاثیر شرایط محلی گیاه مثل ارتفاع و پهنای جغرافیایی می باشد.

این میوه یکی از خوشمزه ترین میوه های تابستانی می باشد. این میوه به ظاهر کوچک نقش موثری در نرم کردن پوست های خشک، ارتقا عملکرد مغز و پیشگیری از سرطان دارد.

مطالعه ای جدید ثابت کرده که موش هایی که در رژیم غذایی آنها بلوبری به میزان فراوان گنجانده شده ، بعد از مدتی چربی شکمی خود را از دست داده اند.

گفتنی است که این نوع چربی ارتباط قوی با ابتلا به دیابت و بیماری قلبی دارد.

از دیگر مزایای بلوبری کاهش کلسترول و ارتقا سطح گلوکز خون می باشد. محققان می گویند که آنتی اکسیدان موجود در بلوبری روش ذخیره بدن و پردازش گلوکز و یا قند را تغییر می دهد. بنابراین خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را کاهش می دهد. تاکنون مزایای خوردن میوه ها و سبزیجات به کرات ثابت شده است. اما این تحقیق تاثیر بسزای بلوبری در کاهش چربی شکمی را نشان می دهد.

راجع به تاثیر این میوه در صاف شدن شکم صحبت کردیم، حالا کمی دسته بندی شده تر بررسی می کنیم.

 جوان کننده پوست

آنتی اکسیدان های موجود در این میوه باعث نرمی پوست می شود. ترکیب آن با آب لیمو و شکر منجر به روشن تر شدن و پوست اندازی می شود.

 کمک به مثانه
این میوه مثل کران بری حاوی ترکیباتی است که مانع از چسبیدن باکتری ها به دیواره مثانه می شود. بنابر این امکان عفونت مثانه کاهش می یابد.

 پیشگیری از سرطان
انتوسیانین های بلوبری – که به آن رنگ مات آبی می دهد- به رادیکال های آزاد (عامل سرطان)حمله کرده و مانع ازرشد سلولهای سرطانی می شود. خوردن تنها نیم فنجان از این میوه در روز این نقش را به خوبی برآورده می کند.

 غذای مغز
محققان می گویند که این میوه مانع از مشکلات مغزی نظیر از دست دادن حافظه می شود. و این به خاطر آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدهای موجود در این میوه است.

این محصول لاغری با توجه به اینکه از عصارهی این گیاه گرفته شده است ، لذا هیچ گونه عوارضی متوجه شما نخواهد بود.

 


جهت سفارش و مشاوره تخصصی با شماره تلگرام زیر در ارتباط باشین:

09125757208

قرص لاغری بلوبری

.

.

کپسول لاغری بلوبری

بی نظیر
ساخت کشور برزیل
دارای گواهینامه سلامت FDA
تعداد : ۶۰ عدد
دوره یک ماهه
نحوه مصرف روزی دو عدد
ضداشتهای قوی و چربی سوز فوق العاده
محصولی عالی برای کاهش وزن ۵ تا ۱۰ کیلو در ماه
کاملا گیاهی
کیفیتی جدید برای کاهش وزن
کاملا اورجینال
 بدون نیاز به ورزش
قرص لاغری بلوبری باعث میشه که شما در تمام روز احساس سیری کنید و ریزه خواری هایتان قطع شود.
ترکیبات گیاهی : گوارنا ، مارومی ، کمگوات، گلوس و ...
 بدون هیچگونه عوارضی
قوی و موثر
تعداد : ۶۰ عدد
دوره یکماهه

 


جهت سفارش و مشاوره تخصصی باتلگرام زیر در ارتباط باشین:

09125757208

قرص لاغری ادیوس

.

.

ادیوس

طرز عملکرد کپسول لاغری آدیوس ADIOS :
کاهش سریع اشتها از روز اول استفاده
کاهش سایز به همراه کاهش وزن سریع
چربی سوزی بی نظیر بدون احتیاج به ورزش
کاهش 10 الی 17 کیلو در هر دوره کاملا بدون بازگشت
جمع کننده و سفت کننده پوست بعد از لاغری و جلوگیری از شل شدن و افتادگی پوست
افزایش فعالیت متابولیک مولکول های چربی
جلوگیری از تبدیل قند اضافی به چربی
حفظ زیبایی و شادابی صورت
تاثیر فوق العاده بر روی چربی های انباشته شده و حتی قدیمی در قسمت شکم ú پهلو ران و بازو
ساخت کمپانی اچ اند آر اسپانیا :
H&R GLOBAL INCORPORATED Indianapolis, Spain
قرص لاغری ادیوس adios
دقت کنید
تاثیرات فوق العاده این محصول از همان روزهای اول استفاده شما را شگفت زده خواهد کرد.
 آدیوس ADIOS یک قرص لاغری خیلی قوی می باشد که اشتها را تا حد صفر کاهش می دهد و چربی سوز قوی ای نیز می باشد.
قرص های لاغری آدیوس ADIOS هم باعث کاهش وزن می شوند و هم سایز شما را کم می کنند و علاوه بر این به زیبایی صورتتان نیز لطمه نمی زنند.
قابل استفاده برای خانم ها و اقایان



جهت سفارش و مشاوره تخصصی با شماره تلگرام زیر در ارتباط باشین:

09125757208

دارویی معجزه گر به نام ورزش

.

.

آن چیزی که به من تلنگری زد تا تغییر کنم، از خواندن مقاله ای در باره ورزش و در مجله تایم شروع شد. خوب، مقاله را خواندم و با خود فکر کردم “من این را می دانم”. سپس متوقف شدم. “اگر یک دارویی وجود داشته باشد که بتواند برای سلامتی انسان، هر کاری که ورزش انجام می دهد را انجام دهد، احتمالا ارزشمندترین دارویی است که تا کنون توسعه یافته است.”

پزشکی که این حرف را زده، مارک تارنوپولسکی، متخصص مغز و اعصاب ژنتیک در دانشگاه مک مستر در انتاریو است. بیماران او، بیماری های ژنتیکی شدیدی مانند دیستروفی عضلانی دارند. او و سایر محققان ورزش را به عنوان یک تقویت فوق العاده ای برای سلامتی می دانند نه فقط برای بیماری های مهم، بلکه برای همه چیز از پوست زیبا گرفته تا تقویت روحیه.

امسال موسسه ملی بهداشت (NIH) یک مطالعه شش ساله 170 میلیون دلاری را آغاز خواهد کرد. نشان داده خواهد شد که چگونه ورزش بر هر جنبه ای از سلامت تاثیر می گذارد، و با 3000 نفر از افراد فقیر در میانگین سنی از کودکان تا سالمندان شروع می شود. در میان اهداف آن این هدف نیز وجود دارد : نشان دادن این که ورزش یک داروی مفید است که می تواند به عنوان “دارو” تجویز شود.

همه ما از پدر و مادرمان، دوستان و پزشکان شنیده ایم که می گویند: “کمی هم ورزش کن؛ برای تو خوب است. ” اما وقتی کسی به شما می گوید دقیقا چطور ورزش می تواند به شما کمک کند و چه مقدار از چه نوعی به آن نیاز دارید؟ بسیاری از پزشکان احساس می کنند که زمان آن دقیقا همین حالاست. حالا وقت تجویز ورزش است.

مقاله اخیر کلینیک Mayo به نام ورزش “پزشکی قدرتمند” و “درمان آسان در دسترس … از کمی تا بدون عوارض جانبی، در دسترس است. “نویسنده اصلی آن تصور می کند که یک روز پزشکان برای یک بیمار، ورزش های مناسب را همراه با دارو تجویز می کنند.”

 

6 دلیل برای این که انجام ورزش موثر است:

 

1- ورزش تقویت کننده مغز است.

ورزش جریان خون را به مغز بهبود می بخشد و رشد عروق خونی جدید و سلول های مغزی را تحریک می کند. یک مطالعه اخیر نشان می دهد که پروتئین ترشح شده توسط عضلات در طول ورزش، به نام (cathepsin B (CTSB به طور مستقیم با حافظه و شناخت ارتباط دارد.درک اینکه چگونه این پروتئین بر مغز تاثیر می گذارد، به پزشکان کمک میکند تا به خطرات دمانس و سایر شرایط مغزی روبه انحطاط مانند  آلزایمر و پارکینسون، نزدیک تر شده و درک بهتری از آنها داشته باشند.

 

2- ورزش باعث می شود حالت روحی شما تقویت شود.

ورزش، استرس را کاهش می دهد، خواب را بهبود می بخشد وشما را سر خلق می آورد. ورزش احتمال ایجاد اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد و می تواند در درمان این بیماریها استفاده شود.

 

3- این بهترین درمان پوستی در جهان است.

پوست شما درخشش خواهد داشت زیرا افزایش جریان خون باعث تولید اکسیژن و مواد مغذی می شود که سلامت پوست را بهبود می بخشد.

 

4- ورزش شما را جوان نگه می دارد (به معنای واقعی کلمه!)

انعطاف پذیری و تعادل نه تنها باعث می شود که شما به سرعت حرکت کنید و احساس جوانی کنید، بلکه مطالعات نشان می دهد که ورزش می تواند تا 5 سال به زندگی شما اضافه کند. به همین دلیل است که ورزش کردن به کاهش پیری سلول کمک می کند.

 

5- ورزش بهبود می بخشد و شفا را سرعت می دهد.

مطالعات نشان می دهد افراد مبتلا به دیابت نوع 2، استئوآرتریت یا نارسایی قلبی، یا افرادی که از سکته مغزی بهبود می یابند، با ورزش کردن علائم خود را کنترل می کنند و با تمرینات ورزشی مناسب سریع تر بهبود می یابند. اگر شما آرتریت یا درد کمر مزمن دارید، بهتر است آن داستانهای قدیمی همسران را که می گفتند “اگر درد مفاصل دارید، از آنها کار نکشید” را بیرون بیندازید.

نوع مناسب و میزان حرکت می تواند شگفت انگیز باشد. اطمینان حاصل کنید که در مورد بهترین ورزش برای خود، به ویژه اگر وضعیت شما شدید باشد، اول از همه با پزشک خود مشورت کنید.

 

6- ورزش باعث می شود که شما متناسب باشید.

شما در تمام مدت زندگی خود شنیده اید که می گویند: ورزش کمک می کند تا وزن خود را کاهش بدهید. بلی و نه. این بخشی از هر برنامه رژیم غذایی سالم است. اما به یاد داشته باشید ورزش در واقع کمک به ساخت عضله و به احتمال زیاد افزایش اشتها می کند، بنابراین از دست دادن وزن ممکن است به سرعت انجام نشود. اما خبر خوب این است که ورزش به شما کمک می کند تا چربی را به طور موثر تر بسوزانید و سلول های چربی را کاهش دهید؛ بدن شما با خوشحالی تنظیم می شود.


خبر خوب

شما لازم نیست که یک موش پر سر و صدای سالن بدنسازی باشید که ساعت ها ورزش می کند؛ برگ برداشتن، هرس بوته ها، پاک کردن گرد و غبار، با جاروی برقی جارو کردن، قدم زدن، و رقص و خلاصه هر فعالیت فیزیکی که می توانید.

مربیان برجسته توصیه می کنند که 150 دقیقه در هفته تمرین کنید، که می شود 5 روز در هفته و به مدت 30 دقیقه است. قدم بزنید! به مدت طولانی قدم بزنید، بهتر از تبدیل شدن به یک دونده ماراتن است، (ماراتن استرس دار فیزیکی) و از آن مفیدتر است.

وقت ندارید؟ ناامید نشوید: محققان کشف کرده اند که تمرینات با شدت بالا و با فاصله (یا HIIT) می تواند این ترفند را انجام دهد: یک تمرین 10 دقیقه ای می تواند به همان اندازه به عنوان یک جلسه 45 دقیقه ای موثر باشد، اگر فواصل با شدت انجام شود.

آن را امتحان کنید شما می توانید دوچرخه سواری، دویدن یا شنا کنید. در طول مراحل “همه چیز کامل”، شما باید خیلی سریع حرکت کنید. شدت برای همه نیست، بنابراین با پزشک خود چک کنید.

ورزش های قلبی عروقی با کم‌ترین هزینه

.

.

ورزش‌های قلبی عروقی مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید آنها را براحتی انجام دهید، با ما باشید و به سرعت به هدفتون برسید. ما سریع‌ترین و ارزان‌ترین راهکارهای ممکن را در اختیار شما قرار می‌دهیم.  ادامه مطلب ...

مقدار کالری سوزی با شنا کردن

.

.

مقدار کالری سوزی با شنا کردن

شنا کردن، گزینه ایست که بدون هیچ سوالی و ابهامی سبب سوزاندن کالری می شود. در عین حال از گروه ورزش هایی است که برای نواحی پشت و زانو نیز بسیار مفید می باشد، شنا کردن فقط یک سرگرمی تابستانه نیست! ورزش شنا برای سلامت قلب و حفظ توده و عضلات بدن بسیار مفیده، و به مانند سایر ورزش ها اگر در کنار یک رژیم غذایی سالم باشه، به کاهش وزن هم منتهی خواهد شد. شابد براتون مقدار کالری سوزی با شنا کردن عجیب باشه، در ادامه میزان دقیق کالری سوزی با شنا کردن را خواهیم گفت.

میزان کالری سوزی بدن شما از مواد غذایی و انرژی که دریافت می کنید، متابولیسم نام دارد، و دقیقا زمانیکه شما ورزش می کنید، متابولیسم بدنتون هم افزایش می یابد. اما اینکه چه مقدار اثر می گذارد و یا چه مدت زمان طول می کشد بستگی به عوامل مختلفی از قبیل جنسیت، موقعیت بدنی و فعالیت بدنی شما داره.

بعنوان مثال یک فرد 70 کیلوگرمی در طول یک شنای 1 ساعته با سرعت متوسط 400 کالری می سوزاند. البته این اعداد برای همه یکسان نیست و تعداد کالری هایی که در ورزش شنا سوزانده می شود به شرایط زیر بستگی دارد:

  • مدت زمان شنا
  • شدت انجام شنا
  • کارایی شنا
  • وزن شناگر
  • شروع شنا

با 10 تا 30 دقیقه شنا با تعداد 1 تا 3 مرتبه در هفته شروع کنید

هر هفته 5 دقیقه به زمان شنا اضافه کنید

تلاش برای، تمرین بیشتر عضلات بدن

چه میزان شدت، کالری سوزی بیشتری دارد؟

زمانیکه شما سریعتر شنا کنید و در عین حال مسافت بیشتری را طی کنید، کالری سوزی بیشتری خواهید داشت. به دنبال انجام حرکات تکرای و متناوبی میزان کالری که می سوزانید، کاهش خواهد یافت. شنای پروانه استقامت بدن شما رو بیشتر می کنه و شما قادر خواهید بود طولانی تر ادامه دهید، بنابراین احتمال میزان کالری سوزی بیشتر خواهد بود.

سرعت، مدت، تکرار

میزان کالری سوزی به فاصله، سرعت، تناوب و مدت شنا کردن بستگی داره، حرکاتی مثل شنای پروانه هم استقامت بدنتون را بالا می بره و هم کالری بیشتری می سوزونه.

رژیم غذای یک شناگر

اگر هدف شما کاهش وزن است، شما باید یک رژیم کم کالری داشته باشید که در عین حال انرژی لازم را برای شنا فراهم کنه.

کارشناسان معتقدند نیم ساعت قبل از شروع تمرینی که بیش از یکساعت طول می کشد، اقدام به غذا خوردن کنید. کربوهیدرات ها منبع انرژی بدن هستند. بهتره که بلافاصله بعد از تمرین مقداری پروتئین کم چرب بهمراه کربوهیدرات مرغوب مصرف کنید.

پس اگر شما تصمیم گرفته اید با کمک شنا کردن از اضافه وزن خود رها شوید، برای کاهش میزان آسیب رسانی بهتره، شدت و مدت زمان شنای خود را به تدریج زیاد کنید.

مقدار کالری سوزی با شنا کردن در وزن های مختلف:

یک فرد 60 کیلوگرمی بعد از یک ساعت شنا با سرعت بالا 590 کالری و بعد از یک ساعت شنای آهسته 413 کالری می سوزاند.

یک فرد 70 کیلوگرمی بعد از یک ساعت شنا با سرعت بالا 704 کالری و بعد از یک ساعت شنای آهسته 493 کالری می سوزاند.

یک فرد 80 کیلوگرمی بعد از یک ساعت شنا با سرعت بالا 817 کالری بعد از یک ساعت شنای آهسته 572 کالری می سوزاند.

یک فرد 90 کیلوگرمی بعد از یک ساعت شنا با سرعت بالا 931 کالری بعد از یک ساعت شنای آهسته 651 کالری می سوزاند

چربی های دوست شکم شش تکه کدامند؟

.

.

چربی های دوست شکم شش تکه کدامند؟

چربی های دوست شکم شش تکه از گروه چربی هایی هستند که به جای ایجاد اضافه وزن در شما و بزرگ کردن شکمتون کمک به از دست دادن چربی های اضافی در این نواحی می کنند که در این نوشتار یک به یک به بررسی اونها خواهیم پرداخت. زمانیکه شما چربی های سالم را با یک رژیم غذایی کم شیرین ترکیب می کنید، اتفاقات بسیار خوبی رخ می ده، انرژی و متابولیسم بدن شما افزایش می یابد، میزان قند خون و هورمون انسولین در بدن شما ثابت نگه داشته می شود و شما احساس سیری می کنید و تعداد ساعات بیشتری توانایی تحمل گرسنگی را خواهید داشت. چربی هایی که در ادامه مطرح خواهیم نمود علاوه بر اینکه از نوع چربی های دوست شکم شش تکه هستند برای سلامت عمومی بدن بسیار مفید می باشند.

نارگیل


چربی های اشباع موجود در روغن نارگیل عمدتا از نوع زنجیره متوسط هستند که به زنجیره متوسط تری گلیسیرید معروفند و برای افزایش میزان انرژِی و ذخیره چربی در اطراف ران و باسن بسیار عالی هستند. در یک تحقیق که بین روغن نارگیل و روغن زیتون انجام شد، مشخص گردید، چربی هایی که جزو زنجیره متوسط تری گلیسیرید می باشند، بهتر سبب کاهش چربی در بدن می شوند. نارگیل یک ماده غذایی هست که کاربردهای متنوعی دارد و در بسیاری از غذاها و نوشیدنی ها می توان از آن استفاده نمود.

زیتون

در یک مطالعه مشخص گردید، زیتون از جمله چربی های اشباع نشده می باشد که در افزایش سلامت قلبی بسیار تاثیرگذار بوده و ریسک ابتلا به دیابت نوع دو و بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد و اگر از روغن زیتون فوق بکر استفاده نمایید به مانند دستیابی به یک هدف طلایی می باشد. این روغن منحصر به فرد به ساخت شکم شش تکه بسیار کمک می کند.

گوشت گاو

تحقیقات بر روی تغذیه گاوهای ارگانیک با سایر گاوها نشان داد، گاوهایی که از علفزار طبیعی تغذیه می کنند دارای پروتئین و اسید چرب مقوی تری هستند، و چربی موجود در گوشت این گاوها کمک به سوزاندن چربی های اضافی شکم می کند و برای شش تکه شدن شکم بسیار عالی می باشند.

آووکادو از دیگر چربی های دوست شکم شش تکه


آیا کسی هست که برای خوردن این میوه بهانه ای بیاورد؟ در طی یک نظر سنجی که بین سال های 2001 تا 2008 در مجله بهداشت و تغذیه انجام شد، مشخص گردید افرادی که به طور معمول از آووکادو در رژیم غذایی خود بهره مند هستند، کیفیت کلی رژیم غذاییشون بسیار بالا بوده و مواد مغذی بیشتری دریافت کرده و همینطور خطر ابتلا به سندروم متابولیک در اونها بسیار کمتر از سایرین می باشد.

شکلات

قطعا شکلات گزینه خوشمزه ای است که بخشی از مزایا و فواید سلامتی آن شبیه به اسید اولئیک موجود در روغن زیتون می باشد. در یک مطالعه 18 هفته ای بر روی زنانی که در رژیم غذایی خود از شکلات استفاده می کردند، مشخص شد اونها میزان وزن بیشتری از دست می دهند، که اگر شکلات مصرفی 85 درصد باشد و حجم بیشتر آن از شکلات تلخ ارگانیک بهمراه تنها 5 درصد قند باشد اثرگذاری بیشتری در لاغری عمومی و کاهش چربی های شکم دارد.

ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا سرشار از آنتی اکسیدان آساتکسانتین، اسیدهای چرب امگا 3، پروتئین و مواد ضد التهاب می باشد. افرادی که از روغن ماهی بعلاوه سایر مواد غذایی سالم بهره مند هستند به میزان قابل توجهی چربی های شکمی خود را از دست می دهند.

کره بادام زمینی

یک مطالعه 24 هفته ای نشون داد افرادیکه از کره بادام زمینی در رژیم غذایی خود استفاده می کنند در مقایسه با سایرین که از غذاهای غنی از کربوهیدرات ها مصرف می کنند، رژیم غذایی سالمتری دارند، زیرا کره بادام زمینی علاوه بر اینکه بسیار طعم لذیذی دارد سرشار از مواد مغذی، فیبر، منیزیم و ویتامین ای می باشد که اگر در تهیه آن شکر کم مصرف شده باشد، خواص سلامتی و لاغری بیشتری خواهد داشت.