مقدار کالری سوزی با شنا کردن

.

.

مقدار کالری سوزی با شنا کردن

شنا کردن، گزینه ایست که بدون هیچ سوالی و ابهامی سبب سوزاندن کالری می شود. در عین حال از گروه ورزش هایی است که برای نواحی پشت و زانو نیز بسیار مفید می باشد، شنا کردن فقط یک سرگرمی تابستانه نیست! ورزش شنا برای سلامت قلب و حفظ توده و عضلات بدن بسیار مفیده، و به مانند سایر ورزش ها اگر در کنار یک رژیم غذایی سالم باشه، به کاهش وزن هم منتهی خواهد شد. شابد براتون مقدار کالری سوزی با شنا کردن عجیب باشه، در ادامه میزان دقیق کالری سوزی با شنا کردن را خواهیم گفت.

میزان کالری سوزی بدن شما از مواد غذایی و انرژی که دریافت می کنید، متابولیسم نام دارد، و دقیقا زمانیکه شما ورزش می کنید، متابولیسم بدنتون هم افزایش می یابد. اما اینکه چه مقدار اثر می گذارد و یا چه مدت زمان طول می کشد بستگی به عوامل مختلفی از قبیل جنسیت، موقعیت بدنی و فعالیت بدنی شما داره.

بعنوان مثال یک فرد 70 کیلوگرمی در طول یک شنای 1 ساعته با سرعت متوسط 400 کالری می سوزاند. البته این اعداد برای همه یکسان نیست و تعداد کالری هایی که در ورزش شنا سوزانده می شود به شرایط زیر بستگی دارد:

  • مدت زمان شنا
  • شدت انجام شنا
  • کارایی شنا
  • وزن شناگر
  • شروع شنا

با 10 تا 30 دقیقه شنا با تعداد 1 تا 3 مرتبه در هفته شروع کنید

هر هفته 5 دقیقه به زمان شنا اضافه کنید

تلاش برای، تمرین بیشتر عضلات بدن

چه میزان شدت، کالری سوزی بیشتری دارد؟

زمانیکه شما سریعتر شنا کنید و در عین حال مسافت بیشتری را طی کنید، کالری سوزی بیشتری خواهید داشت. به دنبال انجام حرکات تکرای و متناوبی میزان کالری که می سوزانید، کاهش خواهد یافت. شنای پروانه استقامت بدن شما رو بیشتر می کنه و شما قادر خواهید بود طولانی تر ادامه دهید، بنابراین احتمال میزان کالری سوزی بیشتر خواهد بود.

سرعت، مدت، تکرار

میزان کالری سوزی به فاصله، سرعت، تناوب و مدت شنا کردن بستگی داره، حرکاتی مثل شنای پروانه هم استقامت بدنتون را بالا می بره و هم کالری بیشتری می سوزونه.

رژیم غذای یک شناگر

اگر هدف شما کاهش وزن است، شما باید یک رژیم کم کالری داشته باشید که در عین حال انرژی لازم را برای شنا فراهم کنه.

کارشناسان معتقدند نیم ساعت قبل از شروع تمرینی که بیش از یکساعت طول می کشد، اقدام به غذا خوردن کنید. کربوهیدرات ها منبع انرژی بدن هستند. بهتره که بلافاصله بعد از تمرین مقداری پروتئین کم چرب بهمراه کربوهیدرات مرغوب مصرف کنید.

پس اگر شما تصمیم گرفته اید با کمک شنا کردن از اضافه وزن خود رها شوید، برای کاهش میزان آسیب رسانی بهتره، شدت و مدت زمان شنای خود را به تدریج زیاد کنید.

مقدار کالری سوزی با شنا کردن در وزن های مختلف:

یک فرد 60 کیلوگرمی بعد از یک ساعت شنا با سرعت بالا 590 کالری و بعد از یک ساعت شنای آهسته 413 کالری می سوزاند.

یک فرد 70 کیلوگرمی بعد از یک ساعت شنا با سرعت بالا 704 کالری و بعد از یک ساعت شنای آهسته 493 کالری می سوزاند.

یک فرد 80 کیلوگرمی بعد از یک ساعت شنا با سرعت بالا 817 کالری بعد از یک ساعت شنای آهسته 572 کالری می سوزاند.

یک فرد 90 کیلوگرمی بعد از یک ساعت شنا با سرعت بالا 931 کالری بعد از یک ساعت شنای آهسته 651 کالری می سوزاند
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.