مزایای دمنوش اکالیپتوس و تاثیرات آن

.

دمنوش اکالیپتوس از برگ درخت اکالیپتوس استرالیا (اوکالیپتوس گلوبولوس) درست میشود. این دمنوش گرم معمولا برای درمان علائم سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده میشود.

دمنوش اکاپلیتوس

انواع مختلفی از درخت اوکالیپتوس وجود دارد اما یکی از انهایی که برای تهیه چای اوکالیپتوس و روغن اوکالیپتوس استفاده میشود ، معمولا در استرالیا دیده میشود. این درخت سریع رشد میکند ، برگ های خاکستری ، سبز دارد.

دمنوش اکالیپتوس از برگهای خرد شده این درخت تهیه میشود، که خواص زیادی برای سیستم تنفسی دارد و برای درمان التهاب سینه ریه ها ، بینی و گلو به کار میرود و میتواند برخی از باکتری ها و قارچ ها را از بین ببرد.

روش تهیه و طریقه مصرف دمنوش اکالیپتوس

برای تهیه دمنوش اکالیپتوس ، یک قاشق چایخوری برگ های خرد شده اکالیپتوس را با ۱۵۰ سی سی آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه دم کنید. سپس محلول را صاف کرده و روزانه ۴-۲ فنجان از دمنوش اکالیپتوس را بعد از غذا میل کنید.
جوشانده برگ اکالیپتوس به میزان ۱٫۲-۱ سی سی ، روزانه برای احتقان ( پر مایع شدن ) مفید است.
به منظور استفاده استنشاقی از اکالیپتوس ، ۱۰-۵ قطره از روغن اکالیپتوس را با دو لیوان آب جوش مخلوط کرده و بخار آن را زیر یک حوله استنشاق کنید.
۵۰ گرم اکالیپتوس را با یک لیتر آب جوش به مدت ده دقیقه دم کنید و روزانه دو بار از این دمنوش میل کنید.


منع مصرف اکالیپتوس

مصرف اکالیپتوس در دوران بارداری یا شیردهی ممنوع است. افرادی که مبتلا به التهاب معده یا روده یا التهاب مجرای صفرا هستند باید از مصرف عصاره برگ اکالیپتوس اجتناب کنند. هم چنین مصرف این گیاه برای کسانی که ناراحتی کبدی دارند ممنوع است. مصرف اکالیپتوس برای کودکان زیر ۶ ماه توصیه نمی شود. مصرف بی رویه عصاره این گیاه می تواند منجر به انواع شکم درد ، آسیب کبدی و کلیوی شود.

تداخل دارویی اکالیپتوس

روغن و عصاره اکالیپتوس می تواند اثر داروهایی را که برای درمان کمبود قند خون به کار می رود ، خنتثی کند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.